דף הבית בטיחות בדיג בטיחות קיץ. דיג בחודשי הקיץ - לעיון ויישום.

כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

סך הכל משתמשים: 7363
סך הכל הודעות: 405886
סך הכל דיונים: 32896
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
דיג בחודשי הקיץ - לעיון ויישום.
נכתב ע"י טל כהן   
שבת, 13 אוגוסט 2011 16:06


המחשבה שלפני , תוך ובשביל הרגע שאחרי הדיג בקיץ.


קצת לפני היציאה אל הים ומיד אחרי שהכנו את כל הפינוקים  לדגים שאנחנו כל כך אוהבים...כדי שנחשוב גם על עצמנו ולא נשכח להגן על גופנו מפני נזקי השמש וחום.

כמו בכל יציאה אל השמש הקופחת חשוב מאוד להימרח עוד בבית בשכבת הגנה נדיבה מאוד על כל אזור חשוף לשמש וכדאי שקרם ההגנה יהיה בעל מסנן הקרינה (UVB) הגבוה ביותר  וחסימת קרני השמש (UVA) של 100%.


מריחה ראשונית בבית ולאחר מכן גם בחוף הים עוד לפני תחילת מסע הדיג תעזור לעורנו בהתמודדות נגד השמש. קרם ההגנה יעיל לכ-150 דקות בערך ולכן חשוב להימרח שוב גם בזמן הדיג עוד לפני שהשפעתו פגה. חשוב מאוד לחבוש כובע על הראש ועדיף שיהיה זה כובע רחב שוליים עם מצחייה עמוקה המגנה על הפנים. ישנם כובעים המצוידים 

גם בתוספת המגנה גם על אזור הצוואר האחורי שמקבל כמות נכבדה  של חשיפה לשמש ויש גם כובעים עם הגנה על האוזניים... 

מומלץ להשתמש במשקפיי שמש המפחיתים את הסנוור מן המים ומקלים משמעותית על העיניים בזמן הדיג...זה חוסך גם כאבי ראש. medium14; 

הביגוד איתו אנו הולכים לדוג בשמש הוא נקודה חשובה מאוד שכן מומלץ ללבוש ביגוד שיעניק לנו חיסיון מקרני השמש בצורה המרבית  לדוגמא :

להעדיף חולצה דקה עם שרוולים ארוכים על פני חולצה קצרה  ואת החולצה הקצרה על פני גופיה ללא שרוולים כלל...ואת כל אלה 

על חלק גוף עליון חשוף לגמרי. כנ'ל לגבי המכנסיים....  

לדייגי החוף מומלץ בנוסף לכל לקחת עוד סטנד אחד נוסף ולא בשביל  חכה אלא בשביל שמשיה ומנוחה מתחתיה בין הטלה להטלה. shy2; 

חשוב ליזכור : חשיפה אל השמש בין השעות 10 בבוקר לארבע אחר הצהריים מסוכנת ביותר...אם יש אפשרות הימנעו מכך ! 

 שתיית מים היא הדבר הנשגב...בלעדיו על תצאו אל הים ! לשתות מים לפני  היציאה והרבה ואל מסע הדיג קחו איתכם לפחות ליטר וחצי של מים צוננים 

עד קרים כקרח...זה ממש לא הרבה בשביל כמה שעות של דיג בחום אבל זה המינימום בכדי לחזור הביתה עם או בלי דגים...אבל בריאים ואיתנים 

עד למסע הדיג הבא....   

 

קצת על המושגים הנוגעים בנושא וכדי להעיר את עיניים :  

 

 1) קרם הגנה.  

קרם הגנה הוא קרם המכיל חומרים הבולעים או מפזרים את קרינת הUV המזיקה. משמעותו של מקדם ההגנה (SPF= Sun Protection Factor) היא פי כמה יותר זמן חולף עד שמופיעה אדמומית בעור בתגובה לקרינה אולטרה סגולה תוך שימוש בקרם בהשוואה לעור חסר הגנה. מקדם הגנה 15, למשל, פירושו שאדם שעורו נצרב ללא הגנה לאחר חשיפה של 10 דקות ייצרב באותה מידה לאחר 150 דקות (שעתיים וחצי) כשעורו מוגן בקרם. 

 

 2) שיזוף יתר 

נזקים 

שיזוף יתר עלול להביא לכוויות, אשר, בהתאם לחומרתן, עשויות להגיע לאדמומיות, כאבים, התקלפות העור ואף שלפוחיות. לשיזוף נזק מצטבר,

המתבטא בהופעת "כתמי שמש" על העור ועליית הסיכוי לסרטן העור בעיקר אצל בעלי עור בהיר ונמשים. 

טיפולים יעילים כנגד כוויות שמש קלות, כמו כוויות קלות אחרות, הוא קירור, לחות והרגעה. ניתן להישג תוצאות אלו באמצעות מריחת קרם לחות,

בדרך כלל כזה המכיל ג'ל אלוורה או תמצית תה ירוק. ניתן להשתמש בג'ל האלוורה ישירות. 

אמצעי הרגעה נוספים - לבן קר, קליפות מלפפון קרות. 

 

 3) התייבשות 

היא מצב של מחסור בנוזלים בגוף. שיעור הנוזלים התקין הינו 70% והוא חיוני לצורך הפעילות התקינה של המנגנונים השונים שבגוף.

ההתייבשות מתרחשת כאשר כמות הנוזלים אשר נקלטת דרך הפה וממטבוליזם בגוף קטנה מהכמות אותה מאבד הגוף בשתן, בצואה, בנשימה ובאידוי דרך העור או בהקאות. 

התייבשות קלה - איבוד נוזלים בשיעור של עד 5% ממשקל הגוף (2 - 3 ליטר במבוגר). היא מתבטאת בצמא, סומק של העור, בחילה ודופק מהיר (מעל 120 פעימות בדקה).

כמו כן שרוי הנפגע באי שקט, מגיב בעצבנות ותפקודו הכללי יורד.  

התייבשות בינונית - איבוד נוזלים בשיעור שבין 5% ל־10% ממשקל הגוף (4 - 7 ליטר במבוגר). היא מתבטאת בסחרחורות, כאב ראש, בחילה והקאה, ק

וצר נשימה, יובש קשה בפה וחוסר רוק, חולשה קשה וקושי בתזוזה. עור הנפגע קר וחיוור, הדופק מהיר, העור לא גמיש (גמישותו תלויה בכמות המים בו).  

התייבשות קשה - איבוד נוזלים בשיעור העולה על 11% ממשקל הגוף (מעל ל־7 ליטר). היא מתבטאת בהפרעות קשות בהכרה, הזיות והפרעות בראייה ובשמיעה,

כמו כן מתבטאת בהלם תת־נפחי. בהמשך מתפתחים הסימנים החמורים של מכת חום.  

 

4) מכת חום (בלועזית: היפרתרמיה, Hyperthermia)  

היא עלייה חריגה בטמפרטורת הגוף הנגרמת בגלל בעיה בפליטת החום הנוצר בו ופגיעה במנגנון ויסות החום, דבר שגורם לפגיעה ברקמות הגוף שפועלות

היטב בטמפרטורה שבין 36 ל-38 מעלות.להבדיל מהתייבשות, המוגדרת כחסר בנוזלים, מכת חום היא מצב שבו,

בדרך כלל עקב חשיפה לטמפרטורות גבוהות ביחד עם פעילות גופנית, נפגע מנגנון ויסות החום של הגוף וגורם להצטברות חום בגוף ולעלייה בטמפרטורת

הגוף שגורם להרס רקמות ועלול לגרום למוות במקרים קיצוניים.


 תסמינים: 

במכת חום קלה התסמינים יכולים להתבטא רק בדופק מהיר, הזעה מרובה, כאבי ראש, סחרחורת קלה ובבלבול עקב פגיעה במערכת העצבים המרכזית.

במכת חום חמורה, תעלה בדרך כלל טמפרטורת הגוף על 40 מעלות צלזיוס, העור יהיה חם, יבש וסמוק, ולעתים ייגרמו הזיות, פרכוסים ואובדן הכרה.

חלק מהתסמינים כמו דופק מהיר, חולשה ובלבול עד מצב עילפון, יכולים להיות קיימים במצב של התייבשות, אך במצב של התייבשות תתלוה גם תחושת צמא,

יובש בפה, ולחץ דם נמוך. 

 

הגורמים: בדרך כלל טמפרטורות גבוהות ויובש או פעילות גופנית מאומצת מאוד ולעתים צירוף של השניים. 

צאו לדוג ! 

בהצלחה.  

טל.

 
Top