כניסה לחברים רשומים

ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.
 
 


מי מחובר כעת

סך הכל משתמשים: 7351
סך הכל הודעות: 404913
סך הכל דיונים: 32820
סך הכל קטגוריות: 8
סך הכל פורומים: 53
דייג קרפיונים עם סירה
נכתב ע"י itamar26   
חמישי, 21 מאי 2015 13:24

דייג קרפיונים עם סירה

 

הקדמה:

אז ככה לאחר ושמעתי לא מעט אנשים שאומרים שדייג בעזרת סירה הוא קל ולא אתגרי החלטתי לעשות קצת הסברה בנושא.

בארץ הדייג הזה הוא פחות מוכר או יותר נכון להגיד שיש פחות מידע בנושא כי אכן מרבית דייגי הקרפיונים השתמשו בדייג זה חלק פעמים אחדות וחלק באופן קבוע, אך גם חלק מאלו שדגים ככה באופן קבוע לא תמיד משקיעים זמן ומאמץ לבדוק מה מתאים מתי כמה ואיפה.

דייג בעזרת סירה הוא דייג נפוץ מאוד באגמים גדולים בחו"ל וכן גם בארץ.
באגמים גדולים יש קושי להגיע לנקודות טובות מהחוף ולכן השימוש בסירה נפוץ יותר באגמים הגדולים.
דייג עם סירה לא פשוט כמו שהרבה חושבים ונדרשים לא מעט כישורים על מנת להגיע לתוצאות ודיוק.
יכולת תמרון עם סירה הוא לא דבר קל, מי שכבר בדק את העניין יודע שזה לא פשוט.
בייחוד במצבי מזג אוויר קשים ובשעות הלילה.

יש לא מעט דברים שצריך לדעת ולקחת בחשבון בסגנון הדייג הזה ועליהם אפרט במאמר זה.

בחירת סירה מתאימה:

טוב אז בנושא סירות עסקינן ולכן אתחיל מההתחלה בחירת סירה.
בחירת סירה הוא נושא בפני עצמו הרבה אנשים קונים סירות לדייג קרפיונים מבלי לדעת מה בכלל מטרת הסירה ואיזה נתונים סירה כזאת צריכה לכלול בתוכה.
בשוק שלנו אין הרבה מבחר או אופציות לסירות שמתאימות לדייג זה.
וכמו כל דבר תמיד בחו"ל יש יותר אופציות אך הבאה של סירות ייעודיות לדייג זה מחו"ל כרוכות בהרבה דברים ולא תמיד אנשים רצים לבחור באופציה הזאת ונאלצים להתפשר על משהו אחר שלא תמיד מספק את מה שצריך.

אך בכל זאת קיימות מספר סירות בארץ שיתאימו לסגנון זה.
המחיר בהתאם אבל גם ניתן למצוא ביד שנייה ובאתרי השוואת מחירים סירות שמספקות את הצריכים שלנו שעכשיו אציין.

מאפיינים של סירת קרפיונים:

כשאנחנו מחפשים סירה לסגנון דייג כזה אנחנו מחפשים כמה דברים עיקריים:

1. אורך הסירה- סירה קצרה לא ארוכה ומסורבלת מרבית סירות הקרפיונים אכן מגיעות בגדלים קטנים ואלו שלא הם אלו שנצטרך להם מנוע בכדי שבמצבי מזג אוויר קיצוניים נוכל לעבוד איתם ללא משוטים מפני שסירה גדולה קשה הרבה יותר לנווט איתה לנקודה בעזרת משוטים ומן הסתם שבמצב של רוח הקושי גדול הרבה יותר.
ההמלצה שלי היא סירות קצרות 2.30 אורך ובערך 1.20 רוחב יספיקו לנו.
סירה קצרה תאפשר לנו שליטה טובה יותר על הניווט שלנו ותהיה גם מהירה יותר מסירה גדולה ואת זה אין צורך להסביר אני משוכנע שאתם יודעים למה.

2. מושבים- דבר חשוב לא פחות הוא שהיו מושבים מסוג כל שהוא לסירה מכיוון שחייבת להיות יציבה טובה ושלא נתעסק כל הזמן בסידור התחת על הסירה ונתעסק בלהגיע לנקודה בכמה שפחות התעכבות כי כל עצירה גם כשהמים רגועים תוביל לתזוזה של הסירה לכאן או לכאן מה שיגרום אחרי זה לבלגן בחוטים והוצאה לא מדוייקת של ריגים למרחק.
יש מספר אופציות ואם כבר מחפשים סירה ומשקיעים כסף אז מרבית הסירות שמתאימות לדייג זה מגיעות עם מושבים מותאמים מעץ או אלומיניום, יש גם סירות פשוטות יותר שמגיעות עם מושבים מתנפחים (פחות נוח אבל תלוי בתקציב).

עוד דבר שקשור במושבים הוא הנוחות שלנו הדייגים למקם את הדלי של הפידור קרוב לרגליים ובתוכו הריגים ובזמן הורדת הריג נוח הרבה יותר כשאתה יושב קצת גבוהה וזה בונס שנותנים לנו המושבים.

3. עובי החומר ממנו עשויה הסירה- לא פחות חשוב הוא איכות החומר ממנו הסירה עשויה ועובי החומר.
בסירות האלו אנחנו מחפשים חומר חזק עמיד עבה וקשיח.
למי שלא יודע הכינרת זה לא הים ולמרות הים המלוח שלא מטיב עם מרבית סירות הגומי שטח הים הרבה יותר סימפטי לסירות גומי אין סלעים על החופים לרוב ואין שיחים ושאר הדברים האלה.
בכינרת במרבית החופים כיום למרות העלייה במפלס בייחס לשנים קודמות או יותר נכון בגלל העלייה במפלס כל מה שהיה בחוץ היום נמצא בתוך המים מה שאומר הרבה שיחים כני סוף שבורים וסלעים ואבנים שנמצאים על קו החוף הם האויב הכי גדול של סירות מתנפחות בכינרת והם אלו שיגרמו הכי הרבה נזק.
לכן סירות פשוטות אלו שעולות 200-600 שקל לא יחזיקו מעמד הרבה זמן ולא משנה כמה תנסו לשמור עליהם מפני כל  הדברים האלו שציינתי בסופו של דבר משהו מהדברים שציינתי ימצא את הדרך לנקב לכם את הסירה וגם אם החור קטן זה מבאס לנפח כל שעה את הסירה שוב.
ולכן אחד הדברים החשובים ביותר הוא איכות החומר וכן על איכות משלמים שלא תחשבו אחרת.

4. משוטים- עוד דבר חשוב מאוד ולא פחות מאיכות  החומר הוא איכות המשוטים.
מרבית הסירות הפשוטות מגיעות עם משוטים מפלסטיק אתם יודעים אלו הצהובים עם מוט שחור.
משוטים כאלה הם סכנה במלוא מובן המילה הם לא עמידים הם גמישים ונשברים בקלות ולאף אחד לא בא להיתקע במרחק של 300 מטר מהחוף עם משוטים שבורים ובלי דרך לחזור.
אז גם אם רכשתם סירה ואיתה הגיעו משוטים כאלה מהרו להחליף אותם במשוטים חזקים ואיכותיים כאלה עם מוט אלומיניום ומשוט חזק ואם תחליטו לחסוך אתם עלולים להגיע למצב שתיארתי למעלה וחבל לסכן את עצמנו אפילו לא בשביל קרפיונים.

5. חגורת ציפה- אחד הדברים הכי חשובים בדייג עם סירה בכל סגנון הוא חגורת ציפה!
חשוב מאוד כשרוכשים סירה משוטים ושאר הדגשים שציינתי לקחת בחשבון גם חגורת ציפה אחת לפחות שתהיה עלינו לאורך הפעילות בתוך הסירה, אין דבר שיותר חשוב מהחיים שלנו ולכן חייבים לנקוט בכל אמצעי הזהירות שניתן.

עוד דבר בהקשר הזה- בשום פנים ואופן לא להיכנס לסירה ולהתחיל שייט עם סרבל עלינו!!
סכנת נפשות אדם שייפול עם סרבל למים ולא יהיה מהיר מספיק בכדי להוריד אותו ישקע כמו סלע לקרקעית ודבר כזה כבר קרה.
הסרבל בנפילה למים מתמלא מים ובנוסף הגומי נצמד לגוף כמו דבק אל תיקחו סיכונים חברים.

5. ריצפה קשיחה- זה כבר עניין של נוחות למרות שזה עוזר מאוד ליציבות שלנו על הסירה זה חלק שאפשר גם לוותר עליו, למרות שאם אפשר לקחת סירה עם ריצפה זה בונוס.
יכול למנוע מאיתנו אי נעימות במקרה שקרס נופל ונתקע עדיף שיתקע ברצפה ולא בתחתית הסירה המתנפחת.
וכמו שציינתי מוסיף לנו יציבות שזה דבר חשוב.
מרבית סירות הקרפיונים מגיעות עם רצפה או מאלומיניום או מעץ ושוב הכל עניין של תקציב בסופו של דבר.

6. מנוע- מנוע זה בונוס ויכול לתרום המון בהוצאת החוטים לעומק הן בדיוק והן במהירות.
אבל מנוע זה דבר יקר ולכן הוא לא נכלל בנתונים החשובים בבחירת הסירה.
יש המון סוגי מנועים ולמי שכן רוצה להוסיף מנוע עדיף מנוע חשמלי הם מאוד נוחים להפעלה ולתמרון הם קלים יותר ופחות גדולים ומסורבלים ממנועים אחרים בשוק.
אפשר גם למצוא מנועים כאלה ביד שתיים ולחסוך עליות.

תמונה של מנוע חשמלי:



תמונה של סירה כזו (אגב זו עולה ביד 2 כ -2000 ש"ח):



אוקיי אז אלו הנתונים העיקריים שחשובים בחיפוש סירה לדייג קרפיונים.
מי שמחפש סירה כזאת ויביא סירה בעלת 4 נתונים שציינתי או את כולם ייהנה מסירה שתחזיק לאורך זמן, מבטיחות שזה קודם לכל ושיפור החוויה של הדייג.
אחרים שיחליטו שדברים אלה פחות חשובים והעיקר המחיר השפוי יאלצו לסבול לא מעט תיקונים של חורים ויותר מכך יסכנו את עצמם ואת אלו שנמצאים איתם בסירה ולא את זה אנחנו רוצים את החוויות האלה עדיף שלא לחפש!!

מרקר (מצוף סימון) בחירת נקודה:

אחרי שעברנו על מפרט הסירה נעבור לחלק הבא והוא מצוף סימון ובחירת נקודה מתאימה.
אז ככה, הרבה חושבים שכלל שעמוק יותר טוב יותר וזו טעות נפוצה אצל מרבית דייגי הקרפיונים.
ככל שעמוק יותר משמעות הדבר פחות חמצן פחות קרני שמש= פחות פעילות ותזוזה של הקרפיון.
קרפיון לא מחפש מים עמוקים הוא מחפש מים שיש בהם הרבה חמצן, בלי חמצן הוא לא פעיל כל כך ונקודות עמוקות לא יניבו תוצאות אז חבל.


בחירת ריג מתאים:

עוד נושא חשוב לא פחות הוא בחירת ריג מתאים בשונה מזריקה מהחוף שם אנחנו משתמשים בריגים קצרים על מנת לא להסתבך עם החוט הראשי כאן אנחנו משתמשים בריגים ארוכים כמו שציינתי בדוחות שלי.

נתונים לריג מתאים:

1. אורך הריג 15-25 ס"מ רצוי 20-25 ס"מ.
2. קרס מידה 4.
3. שערה יחסית ארוכה שיכנסו בה 2 טייגרים.

אלו נתונים עיקריים וחשובים להכנת הריג הנכון.
ניתן להשתמש בקרס מידה 6 קטנה יותר אם רוצים להגדיל את האפשרות לתפיסת דגים קטנים יותר למרות שגם על הנתונים האלה נתפסים קרפיונים של 2-3 קילו בלי שום בעיה.
אני מחפש את הגדולים ולכן אלו הנתונים המומלצים שלי.

אורך הריג חשוב לנו לשמירת מרחק מהמשקולת.
חשוב גם כן לא לעשות ריג ארוך מידי מה שיפגע ברגישות הזמזם מפני שלא תמיד הדג יזיז את החוט הראשי כשהריג ארוך מידי ואנחנו כן רוצים לדעת אם קיימת התעניינות בפיתיון שלנו.

תמונה של ריג:



מה שאנחנו כן צריכים לחפש וכל זה במידה ואין לנו פיש פיינדר:

1. מרחק- מרחק הוא דבר חשוב מפני שמרחק מקנה לרוב שקט לדג פחות התקלות בבני אדם פחות רעש ושם הביטחון של הדג גדול יותר מה שאומר הדג פעיל יותר.
המרחק שנחפש לרוב נע בין 200-350 מטר לא צריך ללכת רחוק מידי גם כי זה חתיכת עבודה וגם סיכון שלנו.
בכל חוף בכינרת קיימות נקודות כאלה שיתאימו לנו אנחנו רק צריכים לחפש וכן זה לא פשוט.

2. עומק- כמו שציינתי עומק גדול יותר לא כדאי ולכן נחפש עומקים שנעים בין 3-7 מטר.
כשהשאיפה היא ל 3-5 מטר שזה עומק הכי מתאים לקרפיונים, מי שרואה סרטונים של קרפיונים בדייג בחו"ל גם האגמים הסינתטיים וגם אלו שלא כל הדייגים שמבינים עניין מחפשים עומקים כאלה ולא יותר והתוצאות בהתאם.
בעומק הזה נכנסות קרני שמש ויש חמצן ושם הדגים נמצאים.

לרוב במרחקים של 200-300 מטר נקודות כאלה רדודות יחסית הם סימן ל"גבעה" ואנחנו משערים כי אנחנו לא משתמשים בפיש פיינדר.
סימן לגבעה זה דבר טוב זה אומר שבשתי צידי הגבעה יש ירידה לעומק גדול יותר וקצת לפני קצה הגבעה מתרכז לו האוכל כל מיני דברים שנסחפים ושם הדגים אוכלים.
מרבית הדגים לא ירדו לתחתית הגבעה לאכול את מה שנפל למטה ויעדיפו להישאר באזורים הגבוהים.

את העומק אנחנו נמדוד בעזרת אותו חוט שאליו קשורה אבן או שק אבנים.
נוריד את האבן הקשורה לחוט לקרקעית ונתחיל להעלות אותה תוך כדי מתיחת החוט לאורך היד עד לחזה בכדי למדוד מטרים כל מתיחה כזאת היא מטר.
לאחר שבדקנו ואכן העומק הוא 3-5 מטרים נחבר את הבקבוק בשיטה שאציין למטה.

3. סימון- אז מצאנו את המרחק ומצאנו את העומק שרצינו עכשיו צריך לסמן את הנקודה כדי שנדע לאן לחזור.
יש חופים שבהם מצוף הסימון הגדול של הכינרת נמצא סמוך לנקודה ונותן לנו את האינדיקציה איפה להוריד את הריגים והפידור ושם לא צריך להשתמש בכלי עזר לסימון נוסף.

במקומות אחרים שבהם אין שום אינדיקציה נאלץ להשתמש בסימון.
לרוב אנחנו משתמשים בבקבוק של נסטי או ג'ריקן גדול (עדיף) ועליו נצמיד בשעות הלילה 2-3 סטיקלייטים שיעזרו לנו למצוא אותו בלילה.
בנוסף אנחנו צריכים חוט שהיה מספיק ארוך בכדי להגיע לקרקעית ושישאר לנו חוט בכדי לקשור אליו את הבקבוק.
רצוי שלא היה חוט דייג אלא חוט עבה יותר.

עכשיו צריכים משקל למטה משהו שיחזיק את המצוף, אנחנו לרוב ממלאים שקית בד עבה באיזה 2 אבנים גדולות (לא גדולות מידי) אל השקית קושרים את החוט טוב טוב.
חשוב לציין את הבקבוק אנחנו עדיין לא קושרים!
לאחר שהגענו לנקודה שבחרנו זאתי שמתאימה מבחינת הנתונים שציינתי, אנחנו מורידים את השקית עם האבנים ואחוזים בחוט עד שהיא תגיע לקרקעית, לאחר מכן אנחנו מותחים את החוט וקושרים את הבקבוק חותכים את עודף החוט והנה לנו סימון.

מכאן והלאה את כל הריגים נוריד בנקודה הזאת.

דוגמאות לחוט ובקבוק מתאימים:





כמות פידור:

עוד נקודה בה הרבה טועים.
פידור לא צריך להיות כמויות שעפות למים במיוחד לא כשאנחנו דגים בשיטה כזאת מדויקת.
פידור מסיבי יהרוס לנו את הדייג ולא להפך, אמרתי את המשפט הזה המון פעמים בדוחות וגם במאמרים שלי "זה כמו למצוא מחט בערימה של שחט".
אם נזרוק כל כך הרבה פידור יקח הרבה מאוד זמן עד שהדג ימצא את הריג שלנו גם אם הוא מאוד ריחני ומושך!

מה שאנחנו צריכים זה סך הכל מספר חופנים 2-4 חופנים יספיקו לנו לכל מקל.

בנושא הפידור אני אמליץ על פידור שאני משתמש בו לאחר אלף ואחת בדיקות וניסיונות של תערובות או כדורים.
נושא הכדורים מתערובת אבקה ירד מהפרק אצלי מפני שבדייג כזה הוא לא אפקטיבי נוצר ענן אבל הוא נעלם מהר מאוד וחוץ מכמה גרגירים שנותרו על הקרקעית לא יצא מזה כלום.

לפידור יש חשיבות אדירה על התפיסות שלנו.
אני אישית מחפש תמיד את הגדולים ומעדיף לנטרל את הקטנים כמה שאפשר.
האמת היא שגם לקרפיון קטן יש פה לא קטן בכלל וכבר היו מקרים שנתפסו קרפיונים קטנים על פיתיון לא קטן בכלל!
אבל בכל זאת פידור גדול ומסיבי יזמין את הגדולים יותר.

אני אתרכז בשתי תערובות אחת תתאים למי שלא מעניין אותו הגודל והשנייה למי שמחפש BIG FHIS.
חשוב לציין שתי התערובות מבוססות על אותם הרכיבים כמעט.

את כמות התערובת אתם תבחרו לכן לא אציין משקלים.

תערובת עם טקסטורות קטנות:

1. תירס מבושל.
2. תערובת השרייה לתוכים (להשרות במים רותחים יומיים לפני הדייג).
3. פלטס קטנים 3-6 מ"מ.
4. טייגר נאטס (אפשר גם לחתוך אותם).
5. בווילס שזיף חתוכים.
6.בווילס טייגר נאטס חתוכים.
7. גראס.

בתערובת הזאת את רוב הדברים הגדולים אנחנו חותכים ומה שנותן את הטקסטורות הקטנות בעיקר זה תערובת ההשרייה.
כדאי גם להשאיר בווילס שלמים מכל טעם בכדי לתת עוד טקסטורה לתערובת.

תערובת BIG FHIS:

1. תירס מבושל.
2. פלטס גדולים 10-16 מ"מ.
3. טייגר נאטס שלמים.
4. בווילס שזיף שלמים.
5. בווילס טייגר נאטס שלמים.
6. גראס

בתערובת הזאת הדבר היחידי שירד היא תערובת ההשרייה ומה ששונה פה הוא זה שכאן לא חותכים שום דבר הכל נשאר שלם כפי שהוא.
אפשר לחתוך חלק מהבווילס בכדי לתת טקסטורה.

תמונות הכנה+תערובת מוכנה:













אטרקטים (תוספי ריח לתערובת):

מה שמחליף לנו את אפקט העשן של הכדורים הוא האטרקטים ולכן יש להם ערך נוסף מלבד הריח.
מה שאציין פה תקף לשתי התערובות.

חשוב לציין לפני שאפרט מה לשים, הכמויות צריכות להיות במידה בתלוי בכמות הפידור.

אטרקטים:

1. ריח טייגר נאטס.
2. ריח גראס.
3. מולסה.

לא צריך מעבר לזה ולא צריך להגזים עם הרבה טעמים וריחות כי זה פשוט הורס!
אלו שלושת המומלצים וניתן להשיג אותם בכל חנות דייג שיש לה מחלקת קרפיונים.
יש מספר חברות אני ממליץ על SENSAS גם זול ועושה את העבודה.

מהמולסה חשוב לא לשים הרבה אם התערובת בכמות גדולה 10-15 קילו תערובת תשימו ממנה חצי כוס פלסטיק.

אלו התערובות הכי טובות במיוחד לדייג בסירה, ריחות חזקים טקסטורה מעולה ומי שקורא את הדוחות שלי גם יודע שזה עובד בשטח.
אחרי אין ספור ניסיונות וחיפושים אני אומר בלב שלם שאלו התערובות המוצלחות ביותר.

דבר נוסף שיעזור לכם מאוד במקום לשבת ולחתוך בווילס וטייגר עם סכין הוא מטחנת בווילס שאצרף תמונה.

תמונה של מטחנת בווילס:



תקל עליכם את העבודה ותחסוך כאבי ראש.

הוצאת הריגים:

חשוב לדעת להוציא ריגים בצורה נכונה אחרת איבוד חוטים ושיפוד קרסים בסירה או ביד הוא לא מילה גסה!

אז ככה, אנחנו עושים את זה בדרך הזאת:

משחררים קלאץ', שמים את הדלי עם כמות הפידור הרציוה באמצע הסירה (שהיה קרוב אלינו) בצד ימין שמים את ריג ימין וכמובן בצד שמאל את ריג  שמאל.
עכשיו במרבית הסירות יש בצדדים את התפסן של המשוט זה שמחזיק אותו בצמוד לסירה עליו אנחנו מלפפים 3-5 פעמים את החוט וכך הריג לא יברח לנו החוצה במקרה שמשהו השתבש.
אם אין כזה למרות שלא נראה לי אז אפשר לאלתר.

עכשיו לפני הוצאת החוטים חשוב שאחד נשאר על החוף ליד הרוד פוד ומוודא שהכל קשורה והשני מתחיל בחתירה.
בזמן החתירה רצוי לפתוח את השפולות ומי שנמצא על החוף יחזיק את השפולות בצורה כזאת שיצא חוט אבל שלא היה חופשי מידי.
הוצאה בעזרת הקלאץ' בעיקר שוחקת את הרולר ובנוסף מסלסלת את החוט והורסת אותו.

אם הוצאנו את החכות של הרוד פוד השמאלי על החותר לחתור שמאלה ממצוף הסימון ולהוריד את הריג הראשון שמאלה מהמצוף בכ 15 מטר בהגעה לנקודה משחררים את החוט המלופף ולא זורקים את הריג למים כמו שהרבה עושים אלא מושכים את החוט עד הגעה של המשקולת לקרקעית ממשיכים להחזיק וביד הפנויה שופכים 2-4 חופנים של פידור.
ורק אז עוזבים את החוט.
עכשיו הורדנו את הריג השמאלי הקיצוני ונחתור 5-7 מטר קרוב יותר למצוף סימון ושם נוריד את הריג השני באותה הדרך שציינתי.

כך נעשה גם עם הרוד פוד הימיני רק הפעם מן הסתם נלך לצד הימני של המצוף.
חשוב לציין בשום פנים ואופן לא להוריד את הריגים בקו המצוף כי כשיבוא דג הוא עלול לגרור אותכם ישירות למצוף ומתחיל הבלגן!
להוריד את הריגים 7-10 מטר לפני המצוף.

מתיחה של החוט לאחר מיקום הריג בנקודה:

הרבה עושים את הטעות שאני הייתי עושה בעבר, שברגע שהריג הורד במים מתחילים לגלגל ולמתוח את החוט.
זו טעות מפני שאנחנו גוררים את המשקולת ומשנים את מיקום הריג וחבל אחרי כל העבודה הזאת לפקשש על דבר כזה!

אז מה שעושים הוא סוגרים את הקלאצ' משיארים את המקל מונח על הרוד פוד מחברים את הסווינגר מניחים את החוט בזמזמם (כשהוא כבוי) ומושכים את החוט עם היד בעדינות מהאזור שאחרי הסווינגר מותחים את החוט עד שמרגישים שהחוט מתוח ולא צריך למתוח יותר מידי!
לאחר מכן מכוונים את הקלאצ' למידה הרצויה ומפעילים זמזמים.

הוצאת דג בעזרת סירה:

הגענו לנושא עבודה עם דג מסירה.
במרבית החופים המוכרזים ניתן לעבוד בהוצאת דג מהחוף אבל בחופים הפחות סימפתיים שבהם אני דג אנחנו נאלצים להיעזר בסירה על מנת לדלג על סבך השיחים ושאר המכשולים שבדרך.

כשיש ריצה ומתחילים עבודה עם הדג אין צורך ישר לקפוץ לסירה, צריך לעבוד עם הדג מהחוף ולהביא אותו לפחות למחצית הדרך במידה והדג גדול בשלב זה רצוי להשתמש בסירה.

נעזרים באחד החברים שבחוף שבזמן העבודה עם הדג מכין את הסירה ליציאה צריך לשים את רשת ההרמה בסירה ולהכניסה למים ברגע שהסירה במים הרשת הרמה בסירה זה שעובד עם הדג נכנס לסירה ומתחיל לעבוד עם הדג ללא משוטים וללא מנוע הדג יעשה את שלו והסירה תתקדם לעבר הדג.
דרוש המון ריכוז ושליטה במקל מפני שבשונה מהחוף כאן אתה מתקדם והרפיון בחוט עקב התנועה של הסירה קדימה מקשה על שמירת מתח ולכן צריך לעבוד נכון לאסוף חוט ולהשאיר את המתח.

ברגע שמגיעים לדג מגיע הרגע הקריטי ביותר והוא להעלות אותו על פני המים לעייף אותו מספיק בכדי שבזמן הכנסת הרשת למים הוא יהיה חלש ונוכל לגרור אותו לרשת.
דבר שדורש קורדינציה ועבודה עם יד אחת על המקל ויד שנייה על הרשת דבר מאוד מאוד קשה והמון דייגים מאבדים דג בגלל חוסר ניסיון בשיטה הזאת.
ברגע שהדג עולה צריך לחכות לרגע הנכון להושיט את הרשת למים ובזהירות רבה לגרור את הדג פנימה.

ברגע הזה שהדג ברשת צריך לשחרר את מוטות הרשת מהמוט הראשי ולאסוף אותה ולאחר מכן להרים את הדג לסירה להניחו בזהירות בסירה ולחזור לחוף בעזרת המשוטים או המנוע.

הדבר הזה לא פשוט בכלל והעבודה הרבה יותר מעייפת מעבודה מהחוף צריך שליטה בסירה שליטה במקל וקורדינציה בהחזקת הרשת והמקל יחד וכל זה כשאתם לבד על הסירה מה שעוד יותר מקשה.
יש כל כך הרבה דברים שיכולים להשתבש בדרך ודג גדול לא יוותר לכם בקלות וכשאתם במאבק איתו ויחד עם זאת מתעסקים עם הרשת הרמה רמת הריכוז יורדת ופה הנקודה שמאבדים דגים לכן חשוב לעייף את הדג.

סיכום:

המאמר/מדריך הזה נועד בעיקר להסברה על השיטה וכמובן כלי עזר לאלו שרוצים להתנסות בסגנון הזה.
הוא נכתב מניסיוני האישי בתחום ומלא בכל התכנים החשובים בעבודה עם סירה ומסקר לכם בדף אחד את כל הנתונים החשובים ביותר על מנת לעבוד נכון ועל מנת לבחור נכון.

הדייג הזה אינו פשוט בכלל ודורש המון דברים שכשכל הדברים מתחברים יחד כמו מציאת נקודה מתאימה בחירת סירה וציוד נכון וכמובן עבודה נכונה התוצאות היו בהתאם אין לי ספק בזה.

באגם הגדול והיפה שלנו נמצאים קרפיונים לא קטנים בכלל.
ובעזרת השיטה הזאת אפשר להגיע אליהם ולמצוא את הנקודות שהם אוהבים מה שקשה עד לא אפשרי בדייג מהחוף.
כן זה דורש השקעה כספית זה דורש עבודה קשה בזמן הדייג במיוחד בתנאים קשים של מזג האוויר אבל בסופו של דבר זה משתלם ומי שבא לעבוד ולהשקיע יזכה לתוצאות.

בדייג הבא אני יביא איתי גו פרו 4 ואנסה להכין כמה סרטונים ותמונות שיעשירו את המאמר הזה עוד.

תוספת שגיא ציין בפני ולא ידעתי על קיומה הוא שחל איסור להיכנס עם סירות לכינרת בשעות הלילה, אני אישית כן עושה זאת ולא דואג לגבי דוח הדאגה שלי היא לסכנה שבכניסה בחושך ולכן אני תמיד נכנס עם פנס ראש וחגורת ציפה עלי לכל מקרה שהוא, אז רק לידיעה שחל איסור כזה.
תודה גיאצ'וק

 


 
Top